معرفی انواع وب سایت

معرفی انواع وب سایت

امروزه داشتن وب سایت، بسیار مهم و حیاتی می باشد؛ زیرا این محیط، بستری مناسب برای تبلیغ می باشد . اگر کسب و کاری دارید ، سایت ها می توانند نقش بسیار مهمی را بازی کنند.

انواع سایت، موضوع محتوای کنونی می باشد . در ابتدا می خواهیم تعریفی از سایت داشته باشیم. سپس می خواهیم دلیل مهم بودن سایت ها را برشماریم. پس از آن در مرحله آخر، نگاهی به انواع سایت از نقطه نظر های گوناگون داشته باشیم.

این تنوع می تواند در زمینه های مختلفی مانند انواع طراحی سایت، انواع زبان های برنامه نویسی و … تشکیل شود. اگر علاقه دارید بدانید چند دسته وب سایت داریم و کدام یک برایتان مفید است ، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید. زیرا اطلاعات مفید و سودمندی در این مقاله وجود دارد که باعث روشنایی هر چه بیشتر مسیر رو به رو برای شما می شود.

 

وب سایت چیست؟

در ابتدای مقاله انواع وب سایت، می خواهیم بدانیم وب سایت یا سایت چه می باشد و چه فایده ای برایمان دارد. اگر بخواهیم به صورت ساده، تعریفی از سایت ارائه دهیم، باید بگوییم این واژه، به معنای یک محیط که شامل متن، تصویر، ویدیو یا صورت می باشد و از ترکیب این ابزار ها، یک بستر اطلاعاتی مهم شکل می گیرد. وب سایت ها روی یک سرور قرار می گیرند و توسط برخی از افراد، مدیریت می شوند.

چرا باید از وب سایت استفاده کنیم؟ مزیت انواع سایت ها

هنگامی که یک شخص، کسب و کاری را آغاز می کند، دائما به فکر تبلیغ و بازاریابی برای برند خود می باشد. انواع سایت ها، مزیت های بالقوه خود را دارند. در واقع هر شخص می تواند برای کسب و کار، یک سایت افتتاح کند و از مزایای آن بهره مند شود. به عنوان مثال، در صورتی که برای فعالیت خود یک سایت را طراحی کردید، حال می توانید به صورت 24 ساعته، پاسخگوی نیازمندی مشتریان خود باشید.

جالب است بدانید در حال حاضر، بیش از 2 میلیارد سایت در تمام جهان وجود دارد. هر کدام از این سایت ها، در دسته بندی مخصوص خود قرار می گیرند. بنابراین حجم سایت های موجود، نشان می دهد که تا چه میزان داشتن یک سایت می تواند مفید واقع شود.

سایت ها، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در واقع انواع سایت ها، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. به طور کلی و جامع، می توانیم سایت ها را به 3 دسته استاتیک، داینامیک و متحرک ، دسته بندی کنیم . در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

انواع سایت

استاتیک

نخستین دسته از انواع سایت ها، مربوط به استاتیک می باشد. این نوع از سایت، با زبان هایی نظیر Css، Html و جاوا اسکریپت تشکیل می شوند. طراحی این سایت ها به گونه ای می باشد که ویرایش یا به روزرسانی آن ها به میزان حداکثر 2 بار انجام می گیرد.

البته که معمولا طراحی این سایت ها توسط طراحان حرفه ای صورت می گیرد تا این میزان از ویرایش، با بیشترین بازدهی و سوددهی انجام گیرد. تفاوتی که سایت استاتیک با داینامیک دارد، این است که میزان کد های به کار رفته در آن، بسیار کمتر است. همین موضوع سبب می شود سرعت در این سایت بالا باشد و سئو آن نیز به صورت آسان تری انجام گیرد.

بنابر این می توان گفت که یک سایت استاتیک، از سرعت بارگذاری بالاتر و سئو آسان تر برای کسب بازدهی بیشتر، برخوردار است.

معرفی انواع وب سایت
داینامیک

دسته دوم از انواع سایت ها، مربوط به سایت هایی می باشد که نام آن ها، داینامیک است. این سایت ها به وسیله برنامه نویسان و سیستم هایی که در آن محتوا طراحی و مدیریت می شود، ساخته می شود.

اصلی ترین دلیلی که این نام را روی این سایت ها گذاشته اند، این می باشد که به وسیله پنل موجود، می توان تغییرات عمده ای را بر روی سایت، اعمال کرد. به عنوان مثال می توان قالب سایت را تعویض کرد، محتوای گذاشته شده را ویرایش کرد، به روزرسانی موجود برای سیستم عامل را انجام داد و … .

گرچه سرعت بارگذاری در سایت های داینامیک نسبت به سایت های استاتیک کمتر است اما به دلیل ویرایش پذیری و امکان اعمال تغییرات در آن، طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی در حال حاضر از آن استفاده می کنند.

متحرک

دسته سوم از انواع سایت ها، مربوط به سایت های متحرک می باشد. این سایت ها دارای گرافیک بسیار بالایی نسبت به دو دسته قبلی می باشند. همین موضوع باعث می شود توسط موتور های جستجوگر مانند گوگل، قابل شناسایی نباشند. چنین معضلی، سئو پذیری سایت را با مشکل رو به رو می کند.

از طرفی به دلیل وجود موارد گرافیکی زیاد، این سایت ها دارای سرعت بارگذاری ضعیفی می باشند. همه  این موضوعات باعث می شود تمام ویرایش ها و به روزرسانی ها نیز کار سختی باشد و حتما این موضوع باید به وسیله یک طراح خبره و حرفه ای، صورت بپذیرد.

بررسی انواع سایت ها و نگاهی به آن ها

در این بخش، می خواهیم نگاهی به انواع سایت ها از نقطه نظر دیگری داشته باشیم و آن ها را بررسی کنیم. در ابتدا به سراغ فروشگاه اینترنتی رفتیم. این فروشگاه ها، به 3 دسته تقسیم می شوند. در ابتدا فروشگاه هایی وجود دارند که محصولات خود را می فروشند. دسته دوم فروشگاه هایی وجود دارند که محصولات دیگر برند ها را می فروشند. سرانجام دسته سوم نیز متعلق به فروشگاه هایی می باشد که در مارکت پلیس ها، محصولات متنوعی را به فروش می رسانند، می توان سایت های مشابه دیجی کالا را از این دست سایت ها دانست .
دسته بعدی، سایت های شرکتی می باشند. در واقع سایت های تولید کننده که برای معرفی کسب و کار و فروش محصولات خود، اقدام به طراحی و ایجاد سایت کرده اند. این سایت ها معمولا دارای بخش هایی مانند تاریخچه تأسیس شرکت، روش های موجود برای ارتباط گیری با شرکت، نمایندگی ها و شعب، معرفی محصول و … می باشند.

دسته سوم، شامل اشخاصی حقیقی می باشد که وب سایت هایی شخصی را توسعه و طراحی کرده اند. در این سایت ها، افراد ویژگی و مهارت های خود را نمایش می دهند و نمونه کار های خود را نیز قرار می دهند. علاوه بر این، می توان ویدیو های آموزشی برای کسب درآمد نیز در این وب سایت ها مشاهده کرد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، انواع سایت ها دارای دسته بندی های مختلفی می باشند. از سایت های خبری گرفته تا فروشگاهی و آموزشی، تماما به دنبال حرکت به سمت اهداف خود می باشند. همین موضوع باعث شده است سایت های گوناگونی در اینترنت شکل بگیرد. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید و این مقاله برایتان مفید و موثر واقع شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا