انواع بازاریابی محتوا

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، از جمله مواردی می باشد که کسب و کار ها به وفور با آن برخورد می کنند. در واقع یک سیستم کسب و کار، برای رشد و ارتقای فعالیت خود، نیاز دارد شیوه های بازاریابی نوینی را پیاده سازی کند. هنگامی که یک مطلب مفید و موثر بر روی سایت گذاشته می شود، این مطلب می تواند به اعماق ذهن مخاطب نفوذ کند. همین موضوع، باعث می شود کسب و کار پر رونق شود و خواننده مشتاقانه به سمت کالا یا خدمتی که ارائه می کنیم، روانه شود.

در این مقاله می خواهیم به صورت کامل درباره بازاریابی محتوا صحبت کنیم و انواع آن را برای شما مخاطبین عزیز، مثال بزنیم. اگر دوست دارید بیشتر با این مفهوم آشنا شوید و درباره آن بیشتر بدانید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) چیست؟

در اولین موضوع از این مقاله، می خواهیم یک تعریف مفید و کامل را درباره بازاریابی محتوا ارائه دهیم. این مفهوم، نوعی بازاریابی می باشد که در آن مدیران برای تبدیل مخاطبین به مشتری، اقدام به ارائه مطالب و اطلاعات مفید، سرگرم کننده، راهنمای خرید و … می کنند. در واقع با این کار، مدیر تمایل دارد افراد را به صورت آگاهانه، ترغیب به خرید از برند خود نماید. به عنوان مثال، مدیر یک کسب و کار لوازم خانگی، بهترین ماشین های ظرفشویی را لیست می کند و از ویژگی های آن برای مخاطب می گوید. مخاطب نیز با دریافت اطلاعات، راغب به خرید می شود. مواردی از این قبیل، از زیرمجموعه ساخت محتوا و بازاریابی آن توسعه می یابند.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

در واقع هدف شخص استفاده کننده از بازاریابی محتوا، این است که در راستای جذب مخاطب، بتواند اطلاعات مفید و موثری را به وی دهد. در این فرآیند، مدیر مستمرا در حال ارزیابی استراتژی اخذ شده می باشد و قصد دارد با فراهم کردن بستری مناسب، این فرآیند را گسترش دهد.
جالب است بدانید در بازاریابی محتوا، بازدهی سرمایه و برگشت آن به شکل شگفت انگیزی بسیار مناسب می باشد.

در واقع مدیران هزینه ابتدایی را پرداخت می کنند اما بازدهی و جذب مشتری برای آن ها، می تواند تا چندین برابر این رقم باشد. علاوه بر این، تولید محتوا و بازاریابی برای محصولات، باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود و همین موضوع به تنهایی، باعث جذب مشتری از سراسر دنیا می شود. در این نوع از بازاریابی، محتوایی تولید می شود که می تواند منجر به تبدیل مخاطب، به مشتری شود.

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. در واقع افراد برای اینکه بتوانند ایده آل ترین حالت ممکن را در نظر بگیرند، باید آگاهی مناسبی از تمام روش های موجود داشته باشند. به صورت معمول، این نوع از بازاریابی به 5 روش استفاده می شود:

1) نخستین زیرمجموعه بازاریابی محتوا، استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. با بررسی های انجام شده، مشخص شد در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، افراد زیادی روزانه مشغول فعالیت می باشند. همین موضوع باعث می شود مخاطبین تبلیغات بسیار افزایش یابد. یکی از روش های این نوع از بازاریابی در شبکه های اجتماعی، این است که در قالب پست یا استوری، مطالب مفیدی را برای مخاطبین خود ایجاد کنیم.


2) دسته بندی اطلاعات به صورت مختصر و مفید، می تواند برای مدیران یک کسب و کار بسیار ایده آل باشد؛ زیرا بسیاری از مخاطبین، وقت و زمان آن را ندارند که یک محتوای بسیار طولانی را مطالعه نمایند. راه حل مناسب برای این کار، استفاده از اینفوگرافیک است. به وسیله اینفوگرافیک ها، می توان در یک محیط کوچک و جمع و جور، اطلاعات وسیع و گسترده ای را به مخاطب منتقل کرد. علاوه بر این، می توان از اینفوگرافیک ها در هر شبکه اجتماعی استفاده کرد و از بازدهی آن لذت برد.

3) دسته سوم از بازاریابی محتوا، مربوط به بخش بلاگ یک سایت می باشد. در این بخش، مدیران می توانند مطالب مفید و مناسبی را ایجاد کنند تا مخاطبین و مشتریان آن ها را مطالعه کرده و راغب به خرید محصولات برند مورد نظر، شوند. این مطالب علاوه بر اینکه مخاطبین را به برند جذب می کند، باعث می شود گوگل نیز رتبه ی بهتری به سایت مورد نظر دهد.

انواع بازاریابی محتوا

4) مورد چهارم از بازاریابی محتوا، مربوط به پادکست های تولید شده یا همان تولید محتوا صوتی می باشد. افراد زیادی می باشند که به صورت روزانه، پادکست های مورد نظر خود را دنبال می کنند. پادکست ها اطلاعات مفید زیادی را از طریق صدا به مخاطب انتقال می دهند. مدیران می توانند از این طریق، مطالب مورد نظر خود را به مخاطبین خود منتقل کنند.

5) مورد پنجم و آخر از این بازاریابی ویدیو می باشد. ویدیو ممکن است بیشترین تاثیر را در این نوع از بازاریابی داشته باشد. در ویدیو، می توان هم از کلیپ، هم از صدا و هم از متن استفاده کرد. در واقع در یک پکیج ایده آل از تمام موارد بالا در موردی به نام ویدیو خلاصه می شود. به عنوان مثال، آنباکس کردن محصولات، از جمله این روش از بازاریابی می باشد که طرفداران پر و پاقرص خود را دارد.

مزایای استفاده از بازاریابی محتوا

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد، بازاریابی دیجیتال امروزه بسیار فراگیر شده و افراد زیادی به وسیله ی آن، توانسته اند به کسب و کار خود رونق ببخشند. بازاریابی محتوا یا بازاریابی دیجیتال، مزایای زیادی را به مدیران اهدا می کند. در واقع مزایای زیادی که این روش دارد، خود عاملی برای استفاده از آن شده است. در زیر به بخشی از این مزایا، اشاره شده است:

  • با استفاده از بازاریابی محتوا، می توان سئو سایت را ارتقاء داد و رتبه سایت را به رتبه های برتر، منتقل کرد.
  • به وسیله ی این روش، می توان خدمات بهتر و مفید تری را به مشتریان خود ارائه داد و رضایت آن ها را بدست آورد.
  • به وسیله ی این روش، می توانید با مخاطبین خود ارتباط بگیرید و نیازمندی ها و مشکلات آن ها را بررسی و این موضوعات را در کسب و کار خود سر و سامان دهید.
  • این نوع از بازاریابی، خود نوعی تبلیغ می باشد؛ زیرا می توانید محصول خود در این مقالات توصیف نمایید و از ویژگی های بارز و مفید آن به مخاطبین خود بگویید.
کلام آخر

همان طور که پیش تر گفته شد ، بازاریابی محتوا می تواند نقش پررنگی در توسعه کسب و کار شما داشته باشد برای این کار باید سفارش طراحی سایت بدهید و بعد از راه اندازی آن بتوانید در آن محتواهای مختلفی بگذارید . اگر سایت برای کسب و کار خود دارید می توانید از خدمات تولید محتوا کلیک هاب برای ارتقا سایت و کسب و کارتان استفاده کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا