اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

حتما تا به حال نام اس ام اس مارکتینگ یا پیام مارکتینگ را شنیده اید. به احتمال بسیار زیاد نیز حتما با این سبک از بازاریابی آشنا هستید. روزانه افراد پیامک های زیادی دریافت می کنند که ماهیت تبلیغاتی دارند. در واقع در این پیامک ها یا اس ام اس ها، بازاریابی کسب و کار مربوط به شخص توضیح داده می شود. تصور اکثر افراد از دریافت این پیامک ها، حس آزار دهنده ای می باشد که هر روز تکرار شده و تنها شخص را کلافه و سر در گم می کند.

در این مقاله، می خواهیم از سیر تا پیاز اس ام اس مارکتینگ را به شیوه ای مطلوب بیان کنیم و پرده از راز این روش خیره کننده بازاریابی برداریم. اگر شما هم قصد انجام چنین کاری را دارید اما با جزئیات آن آشنا نیستید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید زیرا در این مقاله، مطالب مفید و سودمندی در ارتباط با این سبک از بازاریابی، ارائه خواهد شد.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

در ابتدا، می خواهیم تعریفی کامل و جامع از مفهوم اس ام اس مارکتینگ ارائه دهیم. به شیوه ای از بازاریابی که در آن کسب و کار ها از طریق یک پیام نوشتاری با مخاطب خود در تلفن همراه ارتباط برقرار می کنند، اس ام اس مارکتینگ گفته می شود. در واقع بسیاری از فعالیت ها یا کسب و کار ها از طریق تلفن همراه با مخاطبین و مشتریان خود در ارتباط می باشند.

بنابراین استفاده از این وسیله برای تبلیغ هر چه بیشتر کسب و کار خود، می تواند بسیار مفید باشد. در این روش از بازاریابی، مدیران این کسب و کار ها، می توانند مشتریان قدیمی خود را که مدتی خرید نکرده اند، به مشتری دائم و کنونی تبدیل کنند. از طرفی دیگر، می توانند مشتریان جدیدی را که تاکنون با برند خود آشنا نبوده اند، جذب کنند.
لازم به ذکر است که اس ام اس مارکتینگ از جمله ارزان ترین و کارا ترین روش های بازاریابی در دوره کنونی می باشد و بسیاری از کسب و کار ها، از این طریق به دنبال جذب مشتری می باشند.

مزایای استفاده از اس ام اس مارکتینگ چیست؟

حال که با مفهوم اس ام اس مارکتینگ آشنا شده اید، بهتر است بدانیم این روش از بازاریابی، دارای چه مزایایی می باشد و به چه دلیل باید به سمت آن، ترغیب شویم؟

به طور کلی، این روش از بازاریابی، دارای مزایای بالقوه زیادی می باشد اما 4 مزیت فوق العاده آن، باعث شده است افراد به سمت این روش از بازاریابی، کشیده شوند. در زیر به این 4 مورد، اشاره شده است:

  • بازاریابی از طریق اس ام اس، دارای هزینه بسیار کمی می باشد در حالی که بازدهی آن، بسیار بیشتر است. در واقع مدیران می توانند به وسیله هزینه اندکی، بازگشت سرمایه به میزان چندین برابر را تجربه کنند.
  • استفاده از اس ام اس برای ترویج تبلیغ، آنی و بسیار سریع است. در واقع یک مدیر در هر مکانی که باشد، می تواند از این طریق، مخاطب خود را از هدفی که دارد، آگاه کند. پیامک ها ظرف زمان کوتاهی به مخاطب هدف ارسال می شوند و هدف تبلیغاتی را به شخص مورد نظر، می رسانند.
  • دلیل سوم برای استفاده از اس ام اس مارکتینگ، این می باشد که سطح پوشش این سبک از تبلیغات، بسیار وسیع است. امروزه دست یک کودک کم سن و سال تا یک شخص میانسال، تلفن همراه می باشد. بنابراین این سبک از بازاریابی، می تواند طیف وسیعی از افراد را پوشش دهد و کسب و کار به بهترین روش، تبلیغ شود.
  • قابلیت ردیابی نیز آخرین ویژگی بارز این روش از تبلیغات می باشد. در این حالت، شخص سفارش دهنده، می تواند بررسی کند که چه تعداد از افراد به وسیله این روش، وارد سایت وی شده اند و نحوه بازدهی این روش از تبلیغ، به چه میزانی می باشد.

راه و روش موفقیت در اس ام اس مارکتینگ

برای اینکه بتوانید حداکثر بازدهی را از اس ام اس مارکتینگ بدست بیاورید، نیاز است برخی از اصول و قواعد را بدانید. در واقع برای موفقیت در هر فعالیتی، نیاز است استراتژی مناسبی برای آن اخد شود. در پیام مارکتینگ نیز این موضوع صدق می کند. برای اینکه بتوانید نهایت بازدهی را از این روش تبلیغاتی کسب نمایید، نیاز است برخی از اصول را بدانید. در ادامه این موارد قابل مشاهده می باشند:

  • زمان مناسبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هنگامی که در روز x یک فروشگاه تخفیف مناسبی را در نظر گرفته است، باید یک الی دو روز قبل آن، به صورت انبوه، پروژه اس ام اس مارکتینگ را آغاز کند. سالگرد تأسیس یک کسب و کار، عید، پایان سال و … از جمله این زمان های مناسبی می باشند که می توان در آن زمان، اقدام به تبلیغات پیامکی کرد.
  • اگر دارای سایت می باشید و مخاطبین خود را به سمت سایت خود هدایت می کنید، حتما تمام جوانب را بررسی کنید و بستر را مهیا سازید. به عنوان مثال اگر همه چیز طبق شرایط و برنامه پیش برود اما در زمان مورد نظر، سایت به دلایل مختلفی، در دسترس نباشد، بازدهی مطلوب کسب نمی شود. ( در صورتی که دارای وب سایت نیستید ، توصیه می کنیم سفارش خرید سایت را در اسرع وقت برای رشد کسب و کار خود بدهید .)
  • قطعا یک متن زیبا و جذاب، می تواند مخاطبین را به سمت کسب و کار شما هدایت کند. بیان مختصر و مفید هدف خود در پیامک، می تواند مخاطبین را درگیر کسب و کار شما کند. بنابراین توصیه می شود مطلبی کوتاه و نه خیلی بلند برای اس ام اس مارکتینگ، نوشته شود. همچنین بیان مطلوب این متن، می تواند تأثیر مستقیمی روی بازدهی داشته باشد.
کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، اس ام اس مارکتینگ ( SMS Marketing ) یا پیام مارکتینگ، از جمله روش های پرطرفدار برای تبلیغات می باشد. معمولا این روش از تبلیغات برای کسب و کار هایی می باشد که نیاز دارند در عین هزینه کم، بازدهی بالایی بدست بیاورند. اگر می خواهید بازدهی حاصل از این روش تبلیغاتی، به نقطه حداکثری خود برسد، توصیه می کنیم از روش های ذکر شده در بالا استفاده نمایید. در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن رضایت خاطر داشته باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مناسب و مفیدی را در اختیار شما، گذاشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا