پشتیبانی طراحی سایت شامل چه مواردی می شود؟

امروزه با گسترش وب سایت ها و وجود سایت های مختلف ، بازار پشتیبانی طراحی سایت بیش از پیش پر رونق شده است. اما پشتیبان سایت چه وظیفه ای دارد و چه فعالیت هایی انجام می دهد؟ در حالت کلی پشتیبان سایت وظایفی مانند طراحی سایت، نگهداری و توسعه سایت را بر عهده دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که پس از طراحی سایت، نیاز داریم تا از سایت پشتیبانی کنیم. پشتیبانی سایت انواع مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم در ارتباط با طراح و پشتیبان سایت و وظایف آن ها، با شما صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طراح و پشتیبان سایت چه کسی است؟

طراح سایت به فرد یا افرادی گفته می شود که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت سایت فعالیت می کنند. در نظر داشته باشید که طراح سایت با کد نویس سایت فرق می کند. زیرا که کد نویس فقط یک سایت را راه اندازی می کند. ولی طراح سایت علاوه بر کد نویسی با استفاده از نظرات مفید کاربران و ایده های نو و جدیدی که در ذهن دارد، یک سایت را طراحی می نماید.

حال که با طراح سایت و وظایف آن آشنا شدید بهتر است بدانیم که پشتیبان سایت کیست و به بیان وظایف آن بپردازیم. پشتیبان سایت به کسی گفته می شود که بر روی کیفیت کار سایت در ابعاد مختلف نظارت دارد. نیاز است بدانید که بدون حضور یک پشتیبانی قدرتمند برای سایت، عملا امکان پیشرفت مجموعه وجود نخواهد داشت.

خدمات پشتیبانی طراحی وبسایت شامل چه مواردی می شود؟

به طور کلی می توانیم پشتیبانی طراحی سایت را در سه نوع پشتیبانی سئو ، پشتیبانی فنی و پشتیبانی محتوایی تعریف کنیم. این ها انواع پشتیبانی هستند که برای یک سایت وجود دارند. ولی وظایف یک پشتیبان سایت تنها به همین موارد محدود نخواهد شد. زیرا که پشتیبان سایت دارای وظایف دیگری نیز هست که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.
• بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلات و برطرف کردن آن ها
پشتیبانی تمام اموراتی که مرتبط به سئوی سایت است
• پاسخ به تمامی سوالات و مشکلات کاربران و راهنمایی آن ها
• حفظ امنیت سایت
طراحی سایت و ارائه ایده های نو براساس نیاز کاربران

پشتیبانی طراحی سایت شامل چه مواردی می شود؟

انواع پشتیبانی سایت

ما در کل 4 نوع پشتیبانی طراحی سایت داریم که در ادامه به شرح هر یک از آن ها می پردازیم .

پشتیبانی سایت های شخصی

سایت های شخصی معمولا باید توسط متخصصان سئو پشتیبانی شوند. چرا که این سایت ها نیز مانند هر سایت دیگری، باید رتبه ی استاندارد را در موتورهای جستجوی گوگل به دست آورند. البته که اگر خودتان تخصص کافی در این زمینه را دارید، دیگر جای نگرانی برای پشتیبانی سایت های شخصی باقی نخواهد ماند.

پشتیبانی محتوایی سایت

برای اینکه سایتی در تولید محتوای خود موفق باشد به پشتیبانی بسیار قوی در این زمینه، نیاز دارد. به طور کلی وظیفه پشتیبان محتوایی سایت، تولید محتوا بر اساس اصول سئو و آپلود محتوا بر روی وب سایت تعریف می شود.

پشتیبانی فنی سایت

وظیفه ی پشتیبان فنی سایت این است که سایت را از نظر فنی بررسی و پشتیبانی نماید. این کار به تخصص خاصی در این زمینه احتیاج دارد. به عنوان مثال مواردی مانند بک آپ گیری مداوم از سایت، بروز رسانی نرم افزارهای سایت، امنیت سایت، بررسی کدهای سایت و هزار و یک مسئولیت دیگر از جمله مسئولیت های پشتیبانی فنی سایت تعریف می شود.

پشتیبانی طراحی و گرافیکی سایت

طراحی کلی سایت یا همان گرافیک، یکی از مهم ترین عواملی است که نقش بسیار مهمی را در جذابیت مجموعه ایفا می کند. پشتیبان طراحی و گرافیک سایت معمولا وظیفه دارد که عکس ها، هدرها، بنرها و پوسترهایی که داخل سایت وجود دارند را طراحی نماید.

چه کسی می تواند کار پشتیبانی سایت را انجام دهد؟

در گذشته این طور بود که کار های طراحی سایت و پشتیبانی مربوط به آن عموما توسط خود مدیران وب سایت یا مجموعه انجام می شد. به طور کلی فعالیت های پشتیبانی سایت می تواند موارد مختلفی را دربر گیرد که از جمله ی آن ها می توانیم به مواردی مانند بروزرسانی سایت، تولید محتوا برای سایت، بک آپ گیری و بررسی سایت اشاره نمود. اما امروزه با پیشرفت و توسعه وب سایت ها یک نفر به تنهایی قادر به انجام این کارها نیست درنتیجه مدیران سایت افراد متخصصی را برای انجام پشتیبانی سایت استخدام می کنند.
از جمله مزایایی که یک تیم پشتیبانی برای یک سایت به وجود می آورد می توان به بررسی سریع برای رفع مشکلات سایت و تحلیل و آنالیز مداوم سایت و برطرف کردن مشکلات احتمالی و باگ های متفاوت اشاره کرد.

پشتیبانی طراحی سایت شامل چه مواردی می شود؟
مزیت های پشتیبانی سایت

پشتیبانی کردن از سایت دارای مزایای بسیاری است که شامل موارد زیر می باشد:
1. به طور کلی پشتیبانی از سایت باعث کاهش هزینه های کلی سایت می شود.
2. جلوگیری از بروز خسارات احتمالی
3. افزایش زمان آنلاین بودن سایت
4. بروز رسانی مداوم و پیوسته وب سایت
5. حفاظت از کسب و کار شما
6. نظارت بر عملکرد وب سایت
7. بررسی و نظارت بر زیر ساخت طراحی سایت مانند سرور، هاستینگ، پهنای باند و …

اگر از یک سایت پشتیبانی نشود چه مشکلاتی پیش می آید؟

به طور کلی پشتیبانی کردن از سایت، کیفیت خدمات دهی سایت را بالا می برد. مثلا یکی از رایج ترین اتفاقاتی که برای یک وبسایت رخ میدهد، حمله ی هکرها به آن است. پشتیبانی درست و اصولی از سایت باعث می شود که از حمله ی هکرها به سایت شما جلوگیری به عمل آید. علاوه بر بحث امنیت مجموعه، سایت شما به تولید محتوای متنی و تصویری هم نیاز دارد. به همین دلیل هر گونه کوتاهی و نادیده گرفتن داستان پشتیبانی، می تواند تبعات بسیار جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله در ارتباط با وظایف کاری پشتیبان سایت و این که پشتیبانی سایت شامل چه مواردی می شود با شما صحبت کردیم. سپس به معرفی انواع پشتیبانی سایت پرداختیم و مزایا و معایب پشتیبانی از سایت را برای شما توضیح دادیم و گفتیم که مدیر سایت برای پیشرفت سایت خود باید با پشتیبان سایت تعامل و همکاری کند. در نتیجه ی این همکاری وب سایت مربوطه می تواند رتبه خوبی را در نتایج گوگل کسب نماید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و از خواندن این مطلب نهایت استفاده و لذت را برده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا