طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟

در حال حاضر، طراحی سایت، اولین گام برای ورود به دنیای شگفت انگیز تجارت الکترونیک است. از طرف دیگر، حضور همیشگی مردم در اینترنت سبب شد که به طور کلی، طراحی و راه اندازی وب سایت یکی از مهم ترین اصول تجارت تلقی شود.

به همین دلیل افراد زیادی به دنبال طراحی و راه اندازی یک وب سایت اختصاصی برای کسب و کار خود هستند. مطمئنا افرادی که قصد دارند شخصا برای خود یک وب سایت طراحی کنند و یا این که طراحی و راه اندازی سایت را به دست شرکت های طراحی وب سایت بسپارند با یک سوال مهم مواجه می شوند که آیا طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان های برنامه نویسی؟

در پاسخ این سوال باید گفت که طرفداران هر دو روش بسیار زیاد هستند. یعنی بسیاری از کاربران تمایل دارند با یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، وب سایت خود را طراحی کنند و بسیاری دیگر هم، علاقه مند استفاده از زبان های برنامه نویسی برای این پروژه هستند.

حال اگر شما در انتخاب این روش ها دو دل هستید و نمی دانید که کدام روش را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در مورد هر دو روش، افزایش دهید سپس با مقایسه این دو روش، تصمیم بگیرید که برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کنید یا زبان های برنامه نویسی.

در این راستا ما نیز در ادامه مطلب به معرفی مزایا و معایب این دو روش می پردازیم تا کاربران بتوانند راحت تر تصمیم بگیرند از کدام روش استفاده کنند. هم اکنون پیشنهاد میکنیم که برای تسلط بیشتر بر این دو روش طراحی سایت، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .

طراحی سایت با استفاده از وردپرس

قبل از اینکه در مورد طراحی وب سایت وردپرسی صحبت کنیم، ابتدا وردپرس را به زبان ساده تعریف خواهیم کرد. در واقع وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلتفرم برای طراحی و ساخت وبلاگ ها تهیه و به بازار معرفی شد که برای این کار از زبان های PHP و MySQL استفاده می کردند.

ولی امروزه این برنامه یکی از مهم ترین و کامل ترین سیستم های مدیریت محتوا و چیزی فراتر از یک پلتفرم وبلاگ نویسی است. چرا که با آن می توانید انواع وب سایت های استاندارد نظیر وب سایت های فروشگاهی، شرکتی، تخصصی، شبکه های اجتماعی و … را طراحی و راه اندازی نمایید.

قدرت زیاد و در عین حال سهولت کار کردن با وردپرس سبب شده امروزه اغلب کارفرماها طراحی وب سایت وردپرسی را انتخاب کنند. به گونه ای که تا سال 2020 حدود 33 درصد وب سایت ها دنیا با استفاده از این برنامه طراحی شدند. این پلتفرم از مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

 

مزایای طراحی سایت وردپرسی

• سادگی نصب: یکی از مهم ترین مزیت های طراحی سایت وردپرس، سادگی نصب آن حتی برای مبتدیان است. چرا که کافی است به سایت وردپرس مراجعه کنید و فایل نصب را دانلود کنید. بعد از آن، فقط با چند کلیک ساده می توانید وب سایت خود را ایجاد کنید.

طراحی سایت وردپرس این امکان را به شما می دهد به سادگی بتوانید صفحات، پست ها و یا هر ویژگی که خودتان دوست دارید در وب سایت تان وجود داشته باشد را ایجاد نمایید. این مزیت یکی از مهم ترین برتری های وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا است.

• داشتن قالب های آماده متنوع: از دیگر مزایای جالب این پلتفرم، داشتن انواع قالب ها برای سایت های وردپرسی است. لذا هر وقت که از ظاهر سایت تان خسته شدید با استفاده از این قالب ها می توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

• پلاگین های کاربردی: داشتن صدها و یا میلیون ها پلاگین از دیگر مزیت های وردپرس است. این موضوع سبب می شود که کاربران بتوانند امکانات و قابلیت های جانبی را به وب سایت خود اضافه نمایند.

به عبارت دیگر، پلاگین ها این امکان را برای کاربران فراهم می کنند که بتوانند سایت خود را شخصی سازی کنند و وبسایت خود را فقط با چند کلیک و بدون هیچ زبان برنامه نویسی، طراحی و ایجاد نمایند.

• بروزرسانی متعدد: از آنجایی که وردپرس یک سیستم متن باز است همواره پیشنهادات و نظرات مختلفی از سوی طراحان و توسعه دهندگان وبسایت ها به منظور ارتقای امنیت و بهبود کارایی دریافت می کند.

تیم پشتیبانی این پلتفرم نیز با بررسی این نظرات و بازخوردها سعی می کند نسخه های بروز برای بهبود کیفیت وردپرس ارائه دهد.

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟

طراحی سایت با زبان برنامه نویسی

همانطور که اشاره نمودیم بسیاری از افراد، طراحی سایت وردپرسی را قبول ندارند و تمایل دارند سیستم مدیریت محتوای مخصوص به خود را داشته باشند. چرا که در این روش، برنامه نویس، تمام امکانات، نیازمندی ها، قابلیت ها و ویژگی های سایت را با توجه به نظر کارفرما طراحی و اجرا می کند.

به عبارت دیگر، صفر تا صد سیستم مدیریت محتوا و قالب ها در این روش، با توجه به نظر و سلیقه کارفرما کدنویسی می شود. در حال حاضر، زبان های برنامه نویسی مختلفی موجود است که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

نتیجه گیری

مطمئنا تا اینجای مطلب با این سوال مواجه شدید که بالاخره طراحی سایت وردپرسی را انتخاب کنیم یا زبان برنامه نویسی ؟ بعد از آشنایی با ویژگی های این دو روش، بهترین راهکار مقایسه کردن و پیدا کردن تفاوت وردپرس با کدنویسی است. در واقع آشنایی تفاوت وردپرس با کدنویسی به شما کمک می کند که کدام روش مناسب شما است.

در این راستا باید بگوییم تفاوت وردپرس با کدنویسی این است که یک روش بسیار سریع می باشد. بنابراین اگر در مدت زمان کمی نیاز به یک سایت حرفه ای دارید، وردپرس بهترین انتخاب برای شما است. علاوه بر این، طراحی و ایجاد سایت با این پلتفرم برای تمام افراد حتی مبتدیان و افرادی که به زبان برنامه نویسی آشنا نیستند هم، بسیار ساده و راحت است.

ولی روش دوم یعنی طراحی سایت با استفاده از کدنویسی، از امنیتی بالاتری برخوردار است. درست است که این روش نسبت به روش اول، زمانبر تر است ولی افرادی که قصد طراحی سایت حرفه ای دارند برای برخورداری از امنیت بالاتر، روش دوم را انتخاب می کنند.

البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که این روش، هزینه بالاتری هم دارد. چرا که از صفر تا صد یک وب سایت توسط برنامه نویسان حرفه ای طراحی می شود. به طور کلی، هر کدام از این دو روش، از مزایای و معایب خاص خود برخوردار هستند.
این شما هستید که بید با توجه به نیاز و موقعیت خود تشخیص دهید استفاده از سایت وردپرسی برایتان بهتر است یا زبان برنامه نویسی .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا