بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه استفاده از ترفند بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده است و بسیاری از افراد از این طریق به کسب درآمد می پردازند و برای تبلیغات از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، بنابراین برای پیشرفت و رشد در کسب و کار خود در شبکه های مجازی باید بازاریابی انجام دهید.

شما پس از تعیین هدف برای راه اندازی یک صفحه یا کانال در شبکه های اجتماعی باید یک استراتژی برای تولید محتوا خود بنویسید و آن را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. سپس برای جذب بازدید کننده ها و دنبال کننده های بیشتر به بازاریابی شبکه ای بپردازید. در این مطلب قصد داریم درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی با شما صحبت کنیم بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

SMM مخفف کلمه Social Media Marketing به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی و یکی از متدهای دیجیتال مارکتینگ است. به بیان ساده بازاریابی شبکه های اجتماعی به معنای استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و… جهت تولید محتوا در آن ها و رسیدن به فروش و کسب درآمد بیشتر است. همچنین شما می توانید از این شبکه ها برای ارتباط با کاربران، برندسازی، فروش بیشتر و جذب ترافیک ورودی بیشتر برای وب سایت های خود استفاده کنید.

معرفی انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی Digital Marketing

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا digital marketing دارای انواع مختلف مانند شبکه های اجتماعی، میکروبلاگینگ، اشتراک گذاری تصویر و ویدیو تقسیم می شود در ادامه به برخی از شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم:
1. شبکه اجتماعی مانند فیسبوک و لینکدین
2. میکروبلاگینگ مانند توئیتر
3. به اشتراک گذاری تصویر مانند اینستاگرام، اسنپ چت و…
4. به اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتیوب، فیسبوک لایو و…

بازاریابی شبکه های اجتماعی
مزایا و فواید بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

از مزایا مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. ارتقا و اعتبار برند
2. افزایش ترافیک ورودی برای وب سایت
3. ایجاد ارزش افزوده
4. راه اندازی امور مشتریان و پشتیبانی
5. فروش بیشتر
6. کسب درآمد بیشتر
7. انجام تبلیغات
8. جذب مخاطبان زیاد
9. افزایش وفاداری مشتری

معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی علاوه بر فواید بسیاری که دارد دارای معایبی نیز است که در زیر به برخی از معایب آن اشاره می کنیم.
1. فعالیت در شبکه های اجتماعی بسیار وقت گیر و زمان بر است.
2. اثر گذاری منفی بر روی برند یا کسب و کار شما زیرا ممکن است افرادی با هدف های مختلف کامنت های منفی برای شما بگذارند و اعتبار شما را زیر سوال ببرند.

شبکه های اجتماعی پرطرفدار و روش های بازاریابی آن ها

شبکه های اجتماعی یکسری پلتفرم رایگان هستند که امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار مخاطبان و کاربران خود می‌گذارند. اما باید دقت کنید که هر یک از شبکه های اجتماعی دارای محدودیت های خاصی هستند. بنابراین روش بازاریابی در آن ها متفاوت است در ادامه به معرفی شبکه های اجتماعی پرطرفدار و روش های بازاریابی آن می پردازیم.

اینستاگرام

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است . بسیاری از افراد از طریق این شبکه اجتماعی به کسب درآمد می پردازند. برای برنامه ریزی بازاریابی شبکه ای اینستاگرام باید مراحل زیر را انجام دهید.
1. اولین و مهم ترین کار انتخاب یک پروفایل مناسب است ویژگی هایی که پروفایل شما باید داشته باشد این است که دقیقا نشان دهد شما چه کسی هستید.
2. دومین کار ایجاد برنامه و تقویم محتوایی است که باید طبق آن به تولید محتوا باکیفیت و ارزشمند بپردازید انجام این کار باعث جذب فالوور یا دنبال کننده های بیشتری می شود.
3. استوری یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام است که که تاثیر بسیاری در استراتژی بازاریابی شما دارد.
4. انجام هشتگ گذاری درست و اصولی نیز به جذب مخاطب بسیار کمک می کند. دقت کنید که حتما هشتگ های شما مربوط به کپشن و محتوا باشد تا تاثیر بیشتری بگذارد.
5. کپشن نویسی نیز ادامه دهنده و تکمیل کننده موضوع پست و استوری شما است بنابراین نوشتن کپشن مناسب نقش موثری در راستای اهداف شما دارد.
6. همکاری با بلاگرها و اینفلوئنسرها نیز به افزایش کاربران و بازدید کنندگان و درنهایت رشد پیج شما کمک می کند.
7. برگزاری مسابقه یکی دیگر از روش های بازاریابی در اینستاگرام است که به تعامل بین شما و مخاطبان کمک می کند.

 

تلگرام

تلگرام را می توانیم یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی معرفی کنیم. در واقع یکی دیگر از شبکه های اجتماعی که می توان از طریق آن به کسب درآمد پرداخت تلگرام است. شما با ایجاد کانال یا گروه های متفاوت در این پلتفرم و تولید محتوای ویدیویی، تصویری، متنی به جذب کاربر بپردازید.

خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی توسط شرکت ها دهنده

شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی موارد زیر را برای شما انجام می دهند.
1. بررسی و آنالیز دقیق کسب و کار
2. تعیین هدف با توجه به نوع کسب و کار شما
3. انتخاب و راه اندازی شبکه های اجتماعی با توجه به کسب و کار شما
4. انجام تولید محتوا با توجه به نوع کسب و کار

بازاریابی شبکه های اجتماعی
اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای شروع و راه اندازی بازاریابی شبکه های اجتماعی، ابتدا باید اصول آن را رعایت کنید که در ادامه اصول آن را برای شما می گوییم:
1. ابتدا هدف خود را به درستی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی بشناسید.
2. برای خودتان هدف های کوچک تعیین کنید و برای رسیدن به هدف اصلی تلاش کنید.
3. مشتریان و مخاطبان ایده آل را شناسایی و جذب کنید. مثلا اگر یک پیج فروش لباس مجلسی زنانه دارید مسلما مخاطبان هدف شما اکثر خانم ها و دختران جوان هستند.
4. رقبای خود را تحلیل و آنالیز کنید.
5. یک استراتژی تولید محتوا برای خود ایجاد کنید.
6. برای تامین منابع مالی بودجه ای تعیین کنید.

جمع بندی

 در این مقاله در ارتباط با بازاریابی شبکه های اجتماعی و مزایا و معایب آن با شما صحبت کردیم و سپس به معرفی انواع شبکه های اجتماعی پرداختیم و در نهایت اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا