طراحی سایت B2C

طراحی سایت B2C

تجارت الکترونیک شامل هر فعالیت در زمینه خرید ، فروش و تبادل خدمات و محصولات و اطلاعات از طریق فضای اینترنت است . طراحی سایت B2C یا Business to Consumer یک تبادل و تجارت میان فروشندگان و مصرف کنندگان است . از آنجایی که خرید اینترنتی در میان مردم رواج یافته است ، درخواست برای طراحی این نوع وب سایت نیز زیاد شده است .

یعنی می توان طراحی سایت B2C را همان طراحی سایت فروشگاهی بدانیم . تقریبا در بیشتر خرید‌های اینترنتی که انجام می‌ دهیم از الگوی تجارت الکترونیکی B2C استفاده می‌ کنیم به عنوان مثال زمانی که یک کفش را از فروشگاهی آنلاین یا یک پیج اینستاگرامی سفارش می‌دهیم از این الگو پیروی کرده‌ ایم .

امنیت بالا
امنیت بالا
پایدار
پایدار
واکنش گرا
سریع
سریع
قدرتمند
قدرتمند
کاربر پسند
کاربر پسند
اهمیت طراحی سایت B2C

طراحی سایت B2C برای تمام کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات مبتنی بر مشتری تولید می کنند ، حیاتی است .

رستوران ها، داروخانه ها، شرکت های فروش خودرو، صنعت مد و پوشاک، شرکت های نرم افزاری، خوار و بار فروشی و غیره از جمله کسب و کارهایی هستند که باید سایت B2C داشته باشند .

امروزه اینترنت ارجح ترین کانال برای برندهای B2C شده تا شرکت ها کالا و خدمات خود رو ارتقاء و تحقیقاتی در زمینه بازار انجام دهند.

B2C در موارد زیر سودمند است :

ارتقاء بازدید از سایت : کمپین های B2C برای ترقیب مشتری بالقوه به بازدید از سایت B2C شرکت ها و کسب سود از برند ایجاد میشوند .

کمک به برند در رشد فهرست مشتریان دائمی : هنگامی که بازدیدکنندگان یک سایت B2C افزایش می یابند ، تعداد مشتریان دائمی هم بالا می رود.

ارائه تعاملات خالص با مشتریان : کمپین B2C با شناخت بازار هدف می تواند در یک زمان استراتژیک ، پیام های خاصی ارسال کند. 

رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو برای کسب و کارها : یک وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب می تواند جایگاه خود را در نتایج جستجو بالا ببرد . در نتیجه وبسایت شانس بسیاری دارد تا مشتری ها ابتدا آن را ببینند. 

افزایش آگاهی نسبت به برند : استراتژی های بازاریابی B2C کسب و کارها را قادر می سازد تا از طریق نامه رسانی انبوه ، شبکه های اجتماعی و سایر کانال ها به گروه بزرگی از مشتری ها دسترسی پیدا کند. در نتیجه برند مشهور خواهد شد .

طراحی سایت B2C
مزایای طراحی سایت B2C

حذف واسطه ها

امکان فروش در سراسر کشور

امکان مقایسه بین محصولات

توضیح کالاها به همراه تصاویر متعدد

سهولت دسترسی و مشاهده کاتولوگ و مشخصات کالا

امکانات طراحی سایت B2C

بخش مدیریت محصول
رابط کاربری آسان
ثبت نام و ورود به سایت توسط مشتریان
ثبت نام و ورود به سایت توسط مشتریان
دارای سیستم چند فروشندگی
دارای سیستم چند فروشندگی
دارای مجوز اینماد
دارای مجوز اینماد
دارای بخش وبلاگ برای تولید محتوا
دارای بخش وبلاگ برای تولید محتوا
گروه بندی تخصصی محصولات
گروه بندی تخصصی محصولات
درگاه پرداخت اینترنتی مختلف
درگاه پرداخت اینترنتی مختلف
مقایسه و فیلترینگ حرفه ای محصولات
مقایسه و فیلترینگ حرفه ای محصولات

انواع بازار و سایت های B2C

بازاریابی در طراحی سایت B2C در واقع فرایندی است برای ارتباط بین کسب‌ و‌ کار و مشتری با هدف افزایش فروش که به کسب‌ و‌ کارهای مختلف کمک می‌ کند که به صورت تاثیر گذار و متقاعد کننده با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند .

فروشندگان مستقیم : یکی از رایج‌ ترین انواع فروشگاه‌ های B2C است که یک محصول را به مصرف‌ کننده می‌ فروشد . به عنوان مثال شرکت‌ هایی مثل اپل و مایکروسافت که محصولات خودشان می‌ فروشند .

بازاریابی واسطه‌ ای : در این روش واسطه‌ ها بدون اینکه محصول یا خدماتی برای ارائه داشته باشند ، محیط و شرایطی را ایجاد می‌ کنند که تامین کننده و مشتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مشتری را برای خرید ترغیب کنند .

بازاریابی تبلیغاتی : در این روش بازاریابی از سایت‌ هایی با اعتبار و ترافیک بیشتر ، اینفلوئنسرهای شبکه‌ های اجتماعی، شرکت‌ ها و چندین راه دیگر برای معرفی فروشگاه و محصولاتشان کمک می‌ گیرند تا بازدید سایت و فهرست مشتریان خودشان را افزایش دهند .

تفاوت سایت های B2B و B2C

سایت ‌های کسب ‌و‌ کار تجاری یا B2B ، دارای مشترکات زیادی با سایت ‌های تجارت الکترونیک مرتبط با مشتری یا همان B2C هستند .
1. آن ‌ها نیاز به طراحی یک معماری اطلاعات (Information Architecture) واضح و کامل دارند و بایستی محتوای قانع کننده و جزئیات مربوط به محصولات و خدمات مهم برای کاربران را در اختیار آن‌ ها قرار دهند .
2. بایستی دارای طراحی تعاملی (Interactive Design) ساده و قابل درک داشته باشند .
در واقع می ‌توان گفت که تقریبا تمام اصول استاندارد تجربه کاربری که برای B2C به کار گرفته می‌شود ، برای اغلب وب ‌سایت‌ های B2B نیز کاربرد دارد اما تفاوت هایی مابین سایت B2B و سایت B2C وجود دارد .

1. ارتباط با مشتری

یکی از تفاوت ‌های سایت های B2B و B2C درارتباط با مشتری است . اگر کسب و کار شما در حال فروش محصولات یا خدمات باشد ، این موضوع اهمیت دارد که انتظارات ارتباط مخاطبان هدف خود را درک کنید . اکثر شرکت ‌های با بازاریابی B2B ترجیح می‌ دهند که تامین کنندگان خود در ارتباط باشند . حال این ارتباطات بلند مدت و یا کوتاه مدت باشد .

مزیت بودن ارتباط بین خریدار و فروشنده این است که شرکت‌ ها توانایی بهتر درک کردن نیازهای خاص یکدیگر را دارند . برای تامین کننده این فرصت را ایجاد می ‌کند تا ایده‌ های نوآورانه را به مشتری برساند که ارزش آن را برای سازمان خریدار افزایش می ‌دهد . همچنین ایجاد امکان پشتیبانی بهتر از خرید تا کسب و کارها بتوانند احساس خوبی نسبت به بازگشت سرمایه خود داشته باشند .

غالبا مشتری B2C وزن زیادی برای رابطه در نظر نمی ‌گیرد ، اما این در کل این موضوع صحیح نیست . در اصل ، برندهایی که در ارتباط با مصرف کنندگان موفق هستند ، اغلب موفق ترین شرکت‌ ها هستند .

بازاریابی B2B بر تولید سرنخ بر ایجاد روابط شخصی متمرکز است که منجر به کسب و کار بلند مدت می ‌گردد. بنابراین ایجاد رابطه در بازاریابی B2B ، به ویژه در طول چرخه خرید ، بسیار اهمیت دارد . اولویت اصلی سایت های B2B به وجود آوردن سرنخ است . به دلیل اهمیت کسب و کار تکراری و ارجاعی ، توسعه این روابط شخصی قادر است باعث ایجاد یا شکست یک کسب و کار گردد .

سایت های B2C روابط معاملاتی را ایجاد می ‌کند. منظور B2C این است که مشتریان را در جهتی ببرد که به سمت محصولات در وب سایت مشتری یا شرکت شما باشد و همچنین باعث افزایش فروش شود . کسب‌ و کارهای B2C برای کارایی ارزش قائل هستند. این مورد باعث می ‌شود زمان صرف شده برای شناخت مشتری را به حداقل می‌ رسانند ، که در نهایت منجر به این رابطه به شدت معاملاتی می ‌شود .

استراتژی بازاریابی بر فروش محصول متمرکز است و بیشتر زمان در اینجا بر روی ارائه محصولات با کیفیت بالا با سریع ترین نرخ ممکن است .

2. فرآیند خرید

تفاوت دیگر بین سایت های B2B و B2C در الگوهای خرید آنها است . چرخه ‌های خرید برای مشتریان بالقوه در هر گروه بسیار متفاوت است . در حالی که مشتریان B2C شاید بتوانند به تعداد بیشتری خرید کنند ، شرکت‌ های B2B ممکن است فقط یک بار در سال یا حتی کمتر خرید کنند .

مخاطبان B2C کمی تکان‌ دهنده ‌تر هستند و می‌ توانند نسبتا سریع تصمیم بگیرند . شاید آنها یک محصول را پیدا کنند ، چند بررسی را مرور کنند و به کانال های رسانه اجتماعی یک برند نگاه کنند و آماده خرید شوند .

3. افراد درگیر در تصمیم گیری

تفاوت دیگر در مخاطبان سایت های B2B و B2C که در تصمیم گیری خرید با هم تفاوت دارند ، تعداد افراد درگیر است . همان گونه که در بالا اشاره کردیم خریداران B2B چندین طرف دارند که باید در هنگام خرید این مورد را درنظر داشته باشند .

بخش‌ های مختلفی از یک سازمان وجود دارد که در تصمیم گیری دخالت دارند و غیر معمول نیست که نیاز به همسو کردن تصمیم گیرندگان در هر یک باشد . تیم ‌های فروش و متخصصان بازاریابی تجاری اغلب باید چندین نفر را در سازمان متقاعد کنند که فروشنده مناسبی هستند .

خریداران B2C درگیر تشریفات اداری شرکتی نیستند . اگر آن ‌ها احساس می‌ کنند که مرور کانال‌ های رسانه‌ های اجتماعی یک برند و بررسی چند بررسی آنلاین کافی است ، معمولا لازم نیست قبل از خرید ، شخص دیگری را متقاعد کنند .

4. برندسازی

تفاوت دیگر در نوع برندسازی سایت های B2B و B2C است که B2B روی روابط تمرکز دارد . نام تجاری بخشی از سایت های B2B است ، اما ، بیشتر از دنیای سایت های B2C، به وسیله ایجاد رابطه انجام می ‌شود . در رابطه با بازاریابی جستجوی B2B ، اینکه بتوانید موقعیت خود را در بازار به تصویر بکشید و شخصیت خود را درخشش دهید ، می‌ تواند به شناخت برند و تولید سرنخ کمک کند .

B2C براولویت بندی پیام خود تمرکز دارد . برندسازی در بازاریابی ضرورت دارد زیرا به بازاریاب امکان می دهد دقیقا پیامی را ارائه دهد . همچنین ایجاد ارتباط با مشتری و ایجاد وفاداری تاکید دارد . رابطه بین مشتری و شرکت حداقل تعاملی است . شما باید یک خاطره ماندگار و تجربه با کیفیت برای مشتری ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که او دوباره باز خواهد گشت.

فرآیند طراحی سایت B2C در کلیک هاب
شروع و بررسی طرح ایده
شروع و بررسی طرح ایده
طراحی UI/UX
طراحی UI/UX
کدنویسی و اجرا
کدنویسی و اجرا
تست و بهینه‌ سازی
تست و بهینه‌ سازی
آموزش پنل به مشتری
آموزش پنل به مشتری
پشتیبانی
پشتیبانی

شما می توانید برای سفارش طراحی سایت B2C با شماره 09422080007 تماس بگیرید ، از طریق چت واتس اپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید یا از طریق فرم زیر برای ما پیام بگذارید ، در اسرع وقت تیم بازاریابی کلیک هاب با شما تماس خواهند گرفت . این اطمینان را داشته باشید که تیم کلیک هاب بهترین خدمات به همراه مناسب ترین قیمت طراحی سایت را به عنوان یکی از خدمات شرکت به شما ارائه خواهد داد.

پیمایش به بالا