اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ چیست ؟

اس‌ ام اس مارکتینگ به معنای استفاده از پیامک برای ارسال کمپین‌ های تبلیغاتی یا پیام‌ های تراکنشی به کاربران است . این ابزار می‌ تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش ، تخفیف‌ ها ، اطلاع‌ رسانی‌ ها و … مورد استفاده قرار گیرد . اس ام اس مارکتینگ تاثیر زیادی در افزایش فروش ، آگاهی‌ بخشی و وفادار سازی مشتریان کسب‌ و کارها دارد .

کسب و کارهای مختلف می‌ خواهند با افرادی که با آن‌ ها تعامل دارند ، روابط واقعی برقرار کنند ، به همین دلیل از بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ استفاده می‌ کنند که قطعا می‌ تواند فواید زیادی برای آن‌ ها به همراه داشته باشد . در این مقاله می‌ خواهیم به بررسی کامل اس ام اس مارکتینگ بپردازیم پس با ما همراه باشید .

 

اس ام اس مارکتینگ

اهمیت استفاده از اس ام اس مارکتینگ

کاربران و مشتریان کسب‌ و کارها هر روزه با انبوهی از محتوای تبلیغاتی در فضای آنلاین و آفلاین مواجه می‌ شوند . از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها گرفته تا بنرهای تبلیغاتی وب‌ سایت‌ ها، تبلیغات درون اپلیکیشن و … هزاران تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم توجه کاربران را به خود جلب می‌ کنند .

اما در این میان ارسال پیام مستقیم به کاربران و مشتریان فرصتی است که کسی نمی‌ تواند اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن را انکار کند . اس ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ ترین کانال‌ ها برای ارسال پیام مستقیم به کاربران و یکی از موثرترین ابزارهای تعامل با مشتریان است .

مزایای استفاده از اس ام اس مارکتینگ

استفاده از اس ام اس مارکتینگ مزایای زیادی در اختیار کسب‌ و کارها قرار می‌ دهد و برای تکمیل استراتژی موبایل مارکتینگ یک ضرورت به شمار می‌ رود . 

  • همه کاربران به موبایل دسترسی دارند
  • اس ام اس مارکتینگ ، تکمیل‌کننده ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ شباهت‌ های زیادی با هم دارند اما بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌ شود که این دو کانال را در کنار هم به کار بگیرید .

  • نرخ تعمال بسیار بالای اس ام اس مارکتینگ
  • اس ام اس مارکتینگ کاربران آفلاین را نیز هدف می‌ گیرد

در کل اس ام اس مارکتینگ ابزاری است که می‌ تواند در ترکیب با کانال‌ های دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد و برخلاف این ابزارها کاربران آفلاین و کسانی را که به صورت موقت یا به طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند را نیز در جریان پیام‌ های مهم شما قرار دهد .

بهترین زمان استفاده از اس ام اس مارکتینگ

درست است که سرویس‌ های ارسال پیامک ، اس ام اس مارکتینگ را برای ما ساده کرده‌ اند اما اس ام اس مارکتینگ به معنای وارد شدن به یک پنل کاربری ، تایپ یک متن با کاراکترهای محدود و فشردن دکمه ارسال نیست . فاکتورهای گوناگونی وجود دارد که باید در اجرای کمپین‌ های اس ام اس مارکتینگ به آن‌ ها توجه کنید تا کمپین شما مورد توجه کاربران قرار گیرد و نتیجه مقبولی رقم بزند .

در اس ام اس مارکتینگ ، ارزشی که کمپین شما به کاربران پیشنهاد می‌ کند بسیار مهم است . گروه مخاطبینی که برای ارسال پیامتان انتخاب می‌ کنید و … . اما یکی از مهم‌ ترین عواملی که به طور مستقیم بر میزان موفقیت کمپین‌ های اس ام اس مارکتینگ موثر است ، زمانی از روز است که برای ارسال کمپین‌ تان انتخاب می‌ کنید.

ممکن است ارزشی که شما برای اس ام اس مارکتینگ در نظر گرفته و به کاربر پیشنهاد می‌ کنید ، بسیار وسوسه‌ انگیز باشد و همه عوامل موثر دیگر نیز به درستی انتخاب شده باشند اما اگر زمان اشتباهی را برای ارسال کمپین پیامکی انتخاب کرده باشید ، تمام زحماتتان نقش بر آب خواهد شد و بر عکس کمپینی با تخفیف کمتر یا پیشنهادی کمتر وسوسه‌ انگیز تنها با انتخاب زمان درست ارسال نرخ تعامل و فروش بالاتری رقم بزند .

قوانین استفاده از اس ام اس مارکتینگ
  1. ارسال پیامک با رضایت کاربران
  2. توجه دقیق به زمان بندی ارسال پیامک
  3. ذکر کردن نام برند و کسب و کارتان در متن پیامک
  4. به کارگیری اس ام اس مارکتینگ در تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ
نتیجه گیری پایانی

بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ در صورت توجه به شاخص‌ های مخاطبان هدف ، داشتن مزیت واقعی برای مخاطب ، تهیه‌ یک متن خوب و در اختیار داشتن یک بستر مناسب برای ارائه‌ سفر مشتری بهتر می‌ تواند بسیار کارآمد و اثربخش باشد .

در آخر امیدوارم این محتوا توانسته باشد دیدگاه شما را نسبت به این روش مارکتینگ تغییر داده باشد و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید در اختیارتان قرار داده باشد .

 

پیمایش به بالا