اس ام اس مارکتینگ چیست ؟
اس ام اس مارکتینگ به معنای استفاده از پیامک برای ارسال کمپین های تبلیغاتی یا پیام های تراکنشی به کاربران است . این ابزار می تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش ، تخفیف ها ، اطلاع رسانی ها و … مورد استفاده قرار گیرد . اس ام اس مارکتینگ تاثیر زیادی در افزایش فروش ، آگاهی بخشی و وفادار سازی مشتریان کسب و کارها دارد .
کسب و کارهای مختلف می خواهند با افرادی که با آن ها تعامل دارند ، روابط واقعی برقرار کنند ، به همین دلیل از بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ استفاده می کنند که قطعا می تواند فواید زیادی برای آن ها به همراه داشته باشد . در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل اس ام اس مارکتینگ بپردازیم پس با ما همراه باشید .
اهمیت استفاده از اس ام اس مارکتینگ
کاربران و مشتریان کسب و کارها هر روزه با انبوهی از محتوای تبلیغاتی در فضای آنلاین و آفلاین مواجه می شوند . از بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها گرفته تا بنرهای تبلیغاتی وب سایت ها، تبلیغات درون اپلیکیشن و … هزاران تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم توجه کاربران را به خود جلب می کنند .
اما در این میان ارسال پیام مستقیم به کاربران و مشتریان فرصتی است که کسی نمی تواند اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن را انکار کند . اس ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی یکی از مهم ترین کانال ها برای ارسال پیام مستقیم به کاربران و یکی از موثرترین ابزارهای تعامل با مشتریان است .
مزایای استفاده از اس ام اس مارکتینگ
استفاده از اس ام اس مارکتینگ مزایای زیادی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد و برای تکمیل استراتژی موبایل مارکتینگ یک ضرورت به شمار می رود .
- همه کاربران به موبایل دسترسی دارند
- اس ام اس مارکتینگ ، تکمیلکننده ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ شباهت های زیادی با هم دارند اما بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که این دو کانال را در کنار هم به کار بگیرید .
- نرخ تعمال بسیار بالای اس ام اس مارکتینگ
- اس ام اس مارکتینگ کاربران آفلاین را نیز هدف می گیرد
در کل اس ام اس مارکتینگ ابزاری است که می تواند در ترکیب با کانال های دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار بگیرد و برخلاف این ابزارها کاربران آفلاین و کسانی را که به صورت موقت یا به طور کلی به اینترنت دسترسی ندارند را نیز در جریان پیام های مهم شما قرار دهد .
بهترین زمان استفاده از اس ام اس مارکتینگ
درست است که سرویس های ارسال پیامک ، اس ام اس مارکتینگ را برای ما ساده کرده اند اما اس ام اس مارکتینگ به معنای وارد شدن به یک پنل کاربری ، تایپ یک متن با کاراکترهای محدود و فشردن دکمه ارسال نیست . فاکتورهای گوناگونی وجود دارد که باید در اجرای کمپین های اس ام اس مارکتینگ به آن ها توجه کنید تا کمپین شما مورد توجه کاربران قرار گیرد و نتیجه مقبولی رقم بزند .
در اس ام اس مارکتینگ ، ارزشی که کمپین شما به کاربران پیشنهاد می کند بسیار مهم است . گروه مخاطبینی که برای ارسال پیامتان انتخاب می کنید و … . اما یکی از مهم ترین عواملی که به طور مستقیم بر میزان موفقیت کمپین های اس ام اس مارکتینگ موثر است ، زمانی از روز است که برای ارسال کمپین تان انتخاب می کنید.
ممکن است ارزشی که شما برای اس ام اس مارکتینگ در نظر گرفته و به کاربر پیشنهاد می کنید ، بسیار وسوسه انگیز باشد و همه عوامل موثر دیگر نیز به درستی انتخاب شده باشند اما اگر زمان اشتباهی را برای ارسال کمپین پیامکی انتخاب کرده باشید ، تمام زحماتتان نقش بر آب خواهد شد و بر عکس کمپینی با تخفیف کمتر یا پیشنهادی کمتر وسوسه انگیز تنها با انتخاب زمان درست ارسال نرخ تعامل و فروش بالاتری رقم بزند .
قوانین استفاده از اس ام اس مارکتینگ
- ارسال پیامک با رضایت کاربران
- توجه دقیق به زمان بندی ارسال پیامک
- ذکر کردن نام برند و کسب و کارتان در متن پیامک
- به کارگیری اس ام اس مارکتینگ در تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ
نتیجه گیری پایانی
بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ در صورت توجه به شاخص های مخاطبان هدف ، داشتن مزیت واقعی برای مخاطب ، تهیه یک متن خوب و در اختیار داشتن یک بستر مناسب برای ارائه سفر مشتری بهتر می تواند بسیار کارآمد و اثربخش باشد .
در آخر امیدوارم این محتوا توانسته باشد دیدگاه شما را نسبت به این روش مارکتینگ تغییر داده باشد و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید در اختیارتان قرار داده باشد .